De verdier vi ønsker skal kjennetegne vår virksomhet tar utgangspunkt i det Mellom Menneskelige Møtet - det er i møtet mellom mennesker at våre verdier er synlige.
Følgende verdier arbeider vi etter:
2Care hjemmetjenester
2Care er et norsk selskap som har levert hjemmetjenester og hjemmebasert omsorg siden starten i 2006 under navnet Unicare Hjemmetjenester. I 2019 endret vi navnet til 2Care og har siden den gang videreutviklet og utvidet våre tjenester og leverer i dag kvalitetsbasert hjemmesykepleie, stasjonære tjenester og praktisk bistand i Oslos 15 bydeler. Alle våre medarbeidere jobber for å gi våre hjemmeboende brukere tjenester tilpasset deres ønsker og behov. Med bakgrunn i vår hjemmebasert tjeneste har vi systemer og rutiner tilpasset mobil omsorg.Vi tilrettelegger for å gjøre brukerens hverdag så naturlig som mulig.
Gabels Park
Gabels Park as ble etablert 01.09.22 men konseptet er drevet siden 2016 gjennom Stendi. Gabels Park er Et inkluderende botilbud til seniorer som ønsker seg en boform der helse, sosialt samvær, aktiviteter og trygghet står i sentrum. Mer info om tilbudet finner du på www.gabelspark.no
Erfaringene gjennom disse årene har gitt oss nyttig kunnskap som er god ha i utviklingen av våre tjenester og styringssystemer. Vi besitter mye kunnskap og erfaring innen pleie, omsorg og rehabilitering. Vi har lang erfaring med å jobbe målrettet for å sikre god pleie og omsorg for våre brukere. Vi legger vekt på gode mellom- menneskelige møter og mulighet til valgfrihet i hverdagen for våre brukere. Vi lytter til våre brukere.
Likeverd, helhet og tillit mellom ansatte, pårørende og brukere skaper egenmestring som løfter kvaliteten av tjenestene vi leverer. Vi har fokus på tillitsmodellen og ønsker å løfte kvaliteten kontinuerlig gjennom kompetanseutvikling. Vi ønsker å levere våre tjenester etter reformen «Leve hele livet», og la helsehjelp stå i sammenheng med felleskap, aktivitet og måltider. I tillegg er vi dyktige på rehabilitering etter sykdom og skade.
Ansatte som er kompetente og trives i sitt arbeid i hjemmetjenesten. Dette skapes gjennom trygghet, medbestemmelse, grundig opplæring og gode opplevelser gjennom mestring av arbeidet som utføres. Alle våre faste ansatte som jobber i turnus i hjemmesykepleien har helsefaglig utdanning som helsefagarbeider/ hjelpepleier eller sykepleier. Vi kjører kontinuerlig videreutvikling på våre medarbeidere og legger til rette for dyktige medarbeidere. Vi har meget god fagdekning, og høy språkkompetanse.
Siden vi er mobile omsorgsenheter, satser vi mye på grønn mobilitet. Vi satser på en full elektrisk bilpark og bruker i tillegg både offentlig kommunikasjon, gå ruter hvor dette er mulig, samt sykkel i vår tjenester. Vi har også lagt stor vekt på at vi har mobile verktøy, som gjør at vi kan løse oppgavene våre på stedet, fremfor å måtte reise frem og tilbake til kontor for å løse oppgaver. Det gir både effektivitet, trygghet og miljøgevinster med å minimere transport frem og tilbake.
Vi har høy fokus på innovasjon og nyvinninger, og jobber mye med å ha tilrettelagte mobile verktøy for våre medarbeidere. Vi har derfor nå ressursstyringssystem og timeregistrering, samt personalhåndbok tilgjengelig på App. Vårt omfattende styringssystem er også på App, slik at dette alltid er tilgjengelig når vi er ute hos brukere ved behov for å sjekke prosedyrer. Dette gir trygghet for medarbeidere og brukere.
Vi jobber videre med å utvikle mobile løsninger som letter vår hverdag, og ønsker å bidra med vår kunnskap og endringsvillighet til å bringe velferdsteknologi til våre brukere, etter hvert som det lanseres verktøy for dette.